Nepřebraná dobírka
Co když nepřeberete zásilku na dobírku?
Jaké důsledky vás čekají, pokud si objednáte zboží na dobírku, ale pak se rozhodnete, že o něj přece jen nestojíte a balíček nepřevezmete?
Máte na to nárok?
Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.: ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.
Kupní smlouva platná v plném rozsahu podle našich obchodních podmínek, se kterými dáváte souhlas v posledním kroku před odesláním objednávky, a podle aktuálně platných zákonů České republiky, vzniká doručením přijetí objednávky na vaši e-mailovou adresu.
Nepřevzetím zásilky porušujete výše zmíněný zákon.
Vaše zásilka se bohužel vrátila zpět k nám
Rádi bychom s vámi vyřešili tuto situaci co nejefektivněji a předcházeli jakýmkoli dalším komplikacím. Takže, co dál? Jsou tu 2 možnosti:
-
Stále máte o objednávku zájem
Pokud si přejete objednávku obdržet, jsme připraveni vám ji znovu odeslat. Avšak, vzhledem k nedodržení původního způsobu platby, požadujeme tentokrát úhradu předem, buď bankovním převodem nebo online platbou kartou. Upozorňujeme, že cena bude zahrnovat navíc i náklady na opětovné odeslání. -
O objednávku již zájem nemáte
V tom případě se ocitáme v nepříjemné situaci. Pokud jsme neobdrželi žádnou žádost o změnu nebo zrušení objednávky před jejím vrácením, máme ze zákona nárok požadovat kompenzaci za náklady, které jsme vynaložili. To zahrnuje práci spojenou s vyřízením objednávky, poštovné a balné.
V důsledku toho, že zásilka nebyla převzata, dochází k porušení podmínek kupní smlouvy, což nám dává právo vymáhat tuto kompenzaci právní cestou.
Avšak, preferujeme řešení situace mimo soudní spor a věříme, že rychlá úhrada kompenzace bude pro obě strany přijatelnějším řešením. Toto vyřešení je nejen efektivnější, ale vyhnete se také potenciálně vysokým nákladům spojeným s právním řízením.