Nepřebraná dobírka

Co když nepřeberete zásilku na dobírku?

Jaké důsledky vás čekají, pokud si objednáte zboží na dobírku, ale pak se rozhodnete, že o něj přece jen nestojíte a balíček nepřevezmete?

Máte na to nárok?

Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.: ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ

Povinnosti kupujícího
§ 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.

Kupní smlouva platná v plném rozsahu podle našich obchodních podmínek, se kterými dáváte souhlas v posledním kroku před odesláním objednávky, a podle aktuálně platných zákonů České republiky, vzniká doručením přijetí objednávky na vaši e-mailovou adresu.

 

Nepřevzetím zásilky porušujete výše zmíněný zákon.

 

Vaše zásilka se bohužel vrátila zpět k nám

Rádi bychom s vámi vyřešili tuto situaci co nejefektivněji a předcházeli jakýmkoli dalším komplikacím. Takže, co dál? Jsou tu 2 možnosti:

  1. Stále máte o objednávku zájem
    Pokud si přejete objednávku obdržet, jsme připraveni vám ji znovu odeslat. Avšak, vzhledem k nedodržení původního způsobu platby, požadujeme tentokrát úhradu předem, buď bankovním převodem nebo online platbou kartou. Upozorňujeme, že cena bude zahrnovat navíc i náklady na opětovné odeslání.

  2. O objednávku již zájem nemáte 
    V tom případě se ocitáme v nepříjemné situaci. Pokud jsme neobdrželi žádnou žádost o změnu nebo zrušení objednávky před jejím vrácením, máme ze zákona nárok požadovat kompenzaci za náklady, které jsme vynaložili. To zahrnuje práci spojenou s vyřízením objednávky, poštovné a balné.

V důsledku toho, že zásilka nebyla převzata, dochází k porušení podmínek kupní smlouvy, což nám dává právo vymáhat tuto kompenzaci právní cestou.

Avšak, preferujeme řešení situace mimo soudní spor a věříme, že rychlá úhrada kompenzace bude pro obě strany přijatelnějším řešením. Toto vyřešení je nejen efektivnější, ale vyhnete se také potenciálně vysokým nákladům spojeným s právním řízením.